top of page

Algemene Voorwaarden

Artikel 1: Algemeen

  1. De hieronder genoemde algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en offertes tussen nmVA, Kamer van Koophandel nummer: 87481286, hierna te noemen Opdrachtnemer, en een Opdrachtgever, tenzij hiervan uitdrukkelijk wordt afgeweken.

  2. Alle opdrachten worden, met terzijdestelling van de in de overeenkomsten en offertes genoemde artikelen, aanvaard en uitgevoerd door Opdrachtnemer.

  3. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 2: Offerte en overeenkomst

  1. Overeenkomsten van opdracht komen tot stand door ondertekening door beide partijen van een offerte of overeenkomst van opdracht.

  2. Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

  3. Een offerte is maximaal 14 (veertien) dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in de offerte of in het aanbod staat vermeld. Als de Opdrachtgever een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

  4. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor de offerte alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de Opdrachtgever hieraan enige rechten kan ontlenen.

  5. Mondelinge aanvaardingen van de Opdrachtgever verbindt Opdrachtnemer slechts, nadat de Opdrachtgever deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

  6. De in een offerte vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, bestelde of gekochte zaken, reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. Deze kosten worden los van de offerte doorberekend aan Opdrachtgever.

  7. Offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

 

Artikel 3: Verlenging, beëindiging, opschorting overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

  2. Opdrachtnemer heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

  3. Is de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dient de Opdrachtgever, Opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen.

  4. De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de met Opdrachtgever overeengekomen opdracht periode zonder dat opzegging door een van de partijen is vereist.

  5. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

  6. Wanneer de Opdrachtgever kiest voor de abonnementsvorm, kan de overeenkomst door beide partijen worden beëindigd door schriftelijke mededeling aan de wederpartij met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de eerste van de volgende maand.

  7. Indien Opdrachtgever nog in de eerste maand zit, noemen we dit de proefperiode. De proefperiode bedraagt 1 (één) maand, berekend vanaf de eerste startdatum. Gedurende deze periode kan zowel de Opdrachtgever als de Opdrachtnemer deze overeenkomst op ieder moment opzeggen, deze dient schriftelijk te worden ingediend.

  8. De Opdrachtgever kan Opdrachtnemer te allen tijde verzoeken om de urenregistratie aan de Opdrachtgever te overleggen.

  9. Indien tijdens de uitvoering blijkt van de overeenkomst dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.

  10. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen. Indien de wijziging of aanvulling financiële en/of kwalitatieve consequenties hebben, zal Opdrachtnemer hierover tevoren inlichten.

  11. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat Opdrachtgever de gegevens aan Opdrachtnemer ter beschikking heeft gesteld.

  12. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

  13. De Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet in de nakomingen van haar verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

  14. Is de nakoming van de verplichting door Opdrachtnemer niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan de ontbinding pas plaatsvinden nadat Opdrachtnemer in verzuim is.

  15. Opdrachtnemer behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, geschriften, afbeeldingen, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. Opdrachtgever mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Artikel 4: Betaling

  1. Opdrachtnemer factureert maandelijks aan Opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  2. Betaling door Opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schuldverrekening, te geschieden binnen het in de overeenkomst van opdracht vermelde betalingstermijn, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd en exclusief 21% BTW en exclusief overige kosten, tenzij schriftelijk anders door Opdrachtnemer is aangegeven. Bezwaren tegen de hoogte van de ingediende declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.

  3. Opdrachtnemer behoudt het recht om de tarieven te wijzigen, mits tijdig en duidelijk aangegeven en tenzij anders uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen.

  4. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst met Opdrachtnemer op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

  5. Indien partijen door een dienstverlening door Opdrachtnemer een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  6. Indien Opdrachtgever niet tijdig de factuur betaalt, is Opdrachtgever in verzuim en mag Opdrachtnemer haar verplichtingen opschorten totdat de Opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. Opdrachtgever is dan een rente van 1% per maand aan Opdrachtnemer verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

  7. Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten en schadevergoedingen, die Opdrachtnemer maakt als gevolg van de niet-nakoming door Opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van Opdrachtgever.

  8. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  9. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Opdrachtgever, zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

  10. Weigert de Opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst van Opdrachtnemer, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Opdrachtnemer te betalen.

Artikel 5: Bijzondere bepalingen

  1. Wanneer Opdrachtgever kiest voor de abonnementsvorm, wordt het abonnement automatisch verlengd met een periode waarover het abonnement in eerste instantie is afgesloten, tenzij er tijdig wordt opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn.

  2. In onderling overleg kan het aantal uren betreffende het abonnement worden gewijzigd met een minimum van 3 (drie) uur per week. Voor een verlaging van het aantal uren zal de opzegtermijn van 1 (één) kalendermaand worden gehanteerd. De opzegtermijn gaat in vanaf de eerste van de volgende maand. Openstaande abonnement uren kunnen niet worden meegenomen naar een volgende maand. Restitutie van de openstaande abonnement uren is niet mogelijk. Het abonnement kan niet worden gepauzeerd ten behoeve van vakantie, ziekte of een dergelijke

  3. Indien aan het einde van de maand meerwerk wordt geconstateerd, dienen partijen tijdig en in onderling overleg dit schriftelijk vast te stellen. Op dat moment zal het meerwerk op basis van nacalculatie aan de hand van het op dat moment geldende uurtarief worden gefactureerd.

  4. Projecten worden achteraf gefactureerd op basis van het aantal gemaakte uren, tenzij anders uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen.

Artikel 6: Bijzondere bepaling domeinnaamregistratie, hosting en intellectueel eigendom

  1. In geval nmVA de domeinnaam verzorgt, wordt deze door nmVA in naam van Opdrachtgever aangevraagd. NmVA staat er niet voor in dat een aanvraag voor (een) domeinna(a)men ook daadwerkelijk wordt toegekend. NmVA aanvaardt geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor de inhoud, samenstelling en/of het gebruik van de domeinnaam. Opdrachtgever vrijwaart nmVA voor aanspraken van derden hierover.

  2. NmVA is niet gehouden te hosten op een dedicated server en zij is geheel vrij in de wijze waarop zij de hosting verzorgt. NmVA is niet verantwoordelijk voor de infrastructuur van Opdrachtgever of derden.

  3. Hosting door nmVA betekent niet dat nmVA enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid aanvaardt voor de inhoud en exploitatie van de door haar gehoste website/-shop. Opdrachtgever blijft daarvoor te allen tijde zelf verantwoordelijk en aansprakelijk en vrijwaart nmVA voor aanspraken van derden, aanspraken op het gebied van intellectuele eigendomsrechten of de privacywetgeving daaronder begrepen.

  4. Indien Opdrachtgever schriftelijk aangeeft en overeenkomt om het service pakket toe te voegen, omvat de overeenkomst tot hosting eveneens de terbeschikkingstelling van back-up, uitwijk en recoverydiensten. NmVA aanvaardt echter geen aansprakelijkheid voor het niet, niet juist of niet volledig functioneren van deze diensten.

  5. Opdrachtgever is gehouden zijn systemen en infrastructuur adequaat te beveiligen en te allen tijde deugdelijke en recente anti-virusprogrammatuur in werking te hebben.

  6. De overeenkomst tot hosting wordt aangegaan voor een minimale duur van 12 maanden. De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd voor dezelfde duur en onder dezelfde voorwaarden, tenzij de overeenkomst ten minste 1 maand voor het aflopen ervan schriftelijk wordt opgezegd.

  7. In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, waardoor de Klant schade lijdt, is nmVA slechts aansprakelijk voor vervangende schadevergoeding, d.w.z. vergoeding van de waarde van de achterwege gebleven prestatie en met een maximum van de prijs van de Overeenkomst. Iedere aansprakelijkheid van nmVA voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van directe en indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid en nmVA had kunnen weten dat door dit gedrag schade zou kunnen ontstaan.

  8. NmVA behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  9. De opdrachtgever mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van nmVA (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Artikel 7: Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer neemt met de overeenkomst een inspanningsverbintenis op zich en geeft derhalve geen garantie omtrent de resultaten van de opdracht.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

  3. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  4. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer ten opzichte van Opdrachtgever is beperkt tot het bedrag van de door haar verzekeraar gedane uitkering.

  5. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.

  6. De Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade aan derden en schade door bedrijfsstagnatie.

  7. Elk recht van de Opdrachtgever op schadevergoeding van Opdrachtnemer vervalt in elk geval 12 (twaalf) maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

  8. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Opdrachtnemer geleverde producten en/of diensten.

Artikel 8: Klachten

  1. De klacht dient een door Opdrachtnemer geleverd product of dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of dienst niet aan hetgeen dat de Opdrachtgever redelijkerwijs aan de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de Opdrachtgever Opdrachtnemer daarvan zo spoedig mogelijk, doch in in ieder geval binnen 14 (veertien) dagen na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. Opdrachtgever zal hierbij zo gedetailleerd mogelijke omschrijving geven, zodat Opdrachtnemer in staat is hierop adequaat te reageren.

  3. De Opdrachtgever dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

 

Artikel 9: Overmacht

  1. Indien Opdrachtnemer haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig, of niet behoorlijk kan nakomen als gevolg van een hem niet toerekenbare oorzaak, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat Opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.

  2. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

  3. Opdrachtgever heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 1 (één) kalendermaand heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

  5. Opdrachtnemer is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het gevolg van de overmachtsituatie enig voordeel geniet.

Artikel 10: Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben gekregen en dienen alle nodige maatregelen te nemen om dit te waarborgen.

  2. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

    1. die al openbaar was voordat de Opdrachtgever deze informatie vernam

    2. die door de Opdrachtgever openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  3. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 (drie) jaar na afloop ervan.

Artikel 11: Wijziging van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd tegen deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Opdrachtnemer zoveel mogelijk vooraf met de Opdrachtgever bespreken.

  3. De Opdrachtgevers zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Artikel 12: Overgang van rechten

  1. Rechten van de Opdrachtgever uit de overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 13: Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Opdrachtnemer bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 14: Boetebeding

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.

    1. is de partij een opdrachtgever dan bedraagt de boete €1.000,-

    2. is de partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete €5.000,-

  2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

  3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

  4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Opdrachtnemer waaronder haar recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

 

Artikel 15: Geschillen en toepasselijk recht

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Opdrachtnemer is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 6 februari 2024.

 

nmVA | KVK: 87481286 | BTW: NL004423855B95 | info@nmva.nl 

bottom of page